Realizam revizuri periodice ale tratamentului aplicat diverselor tipuri de venituri si cheltuieli si oferim suport in interpretarea articolelor de lege pentru a identifica solutiile optime pentru afacerea dumneavoastra.

Echipa noastra este gata sa ofere asistenta in urmatoarele areale specifice in legatura cu impozitul pe profit:


Serviciile noastre care vizeaza taxa pe valoare adaugata includ:


Specialistii nostrii ve ofera urmatoarele servicii:


  • evaluarea activitatii clientilor
  • cunoasterea procedurile interne contabile si de IT
  • analizarea aspectelor fiscale delicate intalnite in cursul activitatii si eventualele decizii fiscale anterioare ce au impact si asupra activitatii prezente
  • abordam apoi aspecte precum planificarea proceselor de colectare a datelor, procesare a informatiilor, impartire a responsabilitatilor intre Taxhouse si echipa clientului, astfel incat intregul proces de administrare sa fie clar si transparent pentru toti cei implicati
  • intocmirea, emiterea, arhivarea si revizuirea facturilor
  • pregatirea, depunerea, semnarea si revizuirea declaratiilor fiscale, precum si a rapoartelor si declaratiilor periodice
  • pregatirea si completarea registrelor de TVA
  • asistenta pe durata inspectiilor fiscale de TVA si depunerea de eventuale contestatii la rapoartele de inspectie fiscala
  • instructiuni de plata sau administrare a platilor
  • revizuirea facturilor, a documentelor fiscale si a datelor ce au fost folosite pentru calculul impozitului pe profit
  • revizuirea tranzactiilor din perspectiva prevederilor legislatiei romane si a tratatelor de evitare a dublei impuneri
  • pregatirea si completarea registrelor de TVA
  • intocmirea documentatiei privind impozitul pe profit/castigurile de capital – pregatirea si depunerea declaratiilor de impozit pe profit semestriale si anuale, depunerea certificatelor de rezidenta fiscala pentru clientii nerezidenti, relationarea cu brokerii si custozii
  • depunerea de cereri de rambursare a impozitului pe castiguri de capital platit in plus
  • furnizarea de instructiuni de plata a impozitelor, comunicarea cu banca la care clientul are deschise conturi, precum si cu autoritatile fiscale romane
  • reprezentarea clientilor in fata autoritatilor fiscale romane si corespondenta aferenta

Compania noastra este în masura sa va furnizeze servicii de reprezentare fiscala, asumandu-ne rolul de imputernicit in numele clientilor nostri nerezidenti cu privire la obligatiile procedurale legate de taxa pe valoarea adaugata bazandu-ne pe o cunoastere detaliata a sistemului fiscal din Romania si o excelenta comunicare cu autoritatile fiscale romane.

In baza mandatului de imputernicit, oferim urmatoarele servicii:


Aceasta linie de servicii se adreseaza atat companiilor stabilite in Uniunea Europeana cat si celor din afara Uniunii, care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA in Romania si nici nu au obligatia de a se inregistra conform legislatiei romane, si care doresc sa recupereze TVA aferenta achizitiilor din Romania, in baza procedurilor ce implementeaza Directivele Europene a 8-a si respectiv, a 13-a in legislatia romaneasca.

Pentru a optimiza procesul de rambursare de TVA, noi colectam documentele pe baza carora se va pregati cererea de rambursare, le revizuim pentru a ne asigura ca sunt conforme cu cerintele legislatiei romane in materie, dupa care pregatim cererea de rambursare si o depunem la autoritatile fiscale competente. De asemenea, urmarim desfasurarea procesului de analiza a cererii de catre autoritatile fiscale romane, in vederea obtinerii unui raspuns favorabil si cat mai rapid. Eficienta metodelor noastre de lucru este foarte apreciata atat de clienti cat si de autoritatile fiscale romane.

Aceasta linie de servicii se adreseaza numai companiilor care sunt deja inregistrate in scopuri de TVA in Romania si care doresc sa obtina o rambursare a sumelor negative de TVA rezultate din deconturile de TVA depuse. Bazandu-ne pe experienta noastra indelungata si pe cunoasterea aprofundata a procedurilor aplicabile in aceste situatii, oferim clientilor nostri asistenta in vederea obtinerii de rambursari de TVA de o maniera rapida si eficienta.

Serviciile noastre implica, printre altele, o revizuire generala a tranzactiilor desfasurate de client prin prisma reglementarilor privind TVA, cu scopul de a identifica potentiale arii de risc. De asemenea, oferim asistenta continua pe durata inspectiei fiscale de TVA, asistenta in legatura cu potentialele aspecte delicate ce pot fi subiect de disputa cu autoritatile fiscale romane, precum si asistenta in formularea contestatiilor impotriva deciziilor autoritatilor fiscale, acolo unde este cazul.

Prin aceste servicii oferim asistenta in vederea determinarii eligibilitatii clientilor nostri pentru rambursarea totala sau partiala a impozitului cu retinere la sursa platit in exces catre bugetul statului roman, in legatura cu venituri obtinute din Romania de companii nerezidente din comisioane, redevente, dobanzi, dividende sau servicii diverse. Serviciile noastre au la baza o excelenta cunoastere a prevederilor legislatiei romanesti, ale legislatiei Uniunii Europene si ale tratatelor de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si alte state. Oferim servicii similare si in vederea recuperarii impozitul pe castiguri de capital platit in exces.

Serviciile noastre includ o revizuire a platilor efectuate de catre o companie romana catre o entitate nerezidenta reprezentand dividende, dobanzi, comisioane, redevente etc, precum si modului in care acestea au fost tratate din perspectiva impozitului cu retinere la sursa. Scopul acestei revizii este de a identifica eventuale oportunitati de aplicare a unui tratament fiscal mai favorabil, facand astfel posibila solicitarea rambursarii impozitului cu retinere la sursa platit in exces. Odata incheiata aceasta etapa, echipa noastra pregateste toata documentatia necesara in vederea rambursarii sumei maxime posibile din impozitul cu retinere la sursa suportat anterior de client in Romania, oferind totodata asistenta pe durata eventualelor inspectii fiscale.


Echipa noastra ofera asistenta pe durata inspectiilor fiscale anuntate sau inopinate efectuate de autoritatile fiscale romane, in vederea minimizarii efectelor datorate emiterii unor decizii cu impact negativ. Aceste servicii se bazeaza pe experienta vasta a echipei noastre in tratarea acestui gen de probleme, precum si pe colaborarea noastra indelungata cu autoritatile fiscale romane.

Va putem ghida pe intreg parcursul controlului fiscal, facilitand acest proces si prin comunicarea directa cu autoritatile fiscale romane in numele dumneavoastra, pentru a fi siguri ca procesul de inspectie fiscala se desfasoara intr-o maniera corecta, precum si pentru a limita suma taxelor si impozitelor stabilite in plus in urma controlului si a eventualelor amenzi si dobanzi penalizatoare aferente.


Serviciile noastre de asistenta in cadrul inspectiilor fiscale cuprind, printre altele:


Serviciile noastre care vizeaza domeniul imobiliar, in diversele faze de dezvoltare a proiectelor, includ:


Luand in considerare numarul mare de taxe aplicabile in Romania, exista multe companii ce nu reusesc sa isi indeplineasca toata obligatiile fiscale, fiind astfel tinta inspectorilor, ceea ce duce de cele mai multe ori la calcularea de taxe aditionale, amenzi si penalitati. Astfel de situatii neplacute pot fi cu usurinta evitate daca se apeleaza la ajutorul specialistilor nostri.

Echipa noastra va poate ajuta:


Acest proces urmareste evaluarea riscurilor fiscale asociate cu societatea comerciala intentionata a fi achizitionata, pentru perioada supusa revizuirii noastre. Procesul de due diligence fiscal se desfasoara in baza unor proceduri stabilite de comun acord, a informatiilor obtinute in urma intalnirilor cu reprezentantii companiei-tinta si a analizei unui set de documente specific (rapoartele anterioare de control fiscal, declaratii de impozit pe profit, deconturi de TVA si alte declaratii fiscale etc). Acest proces se finalizeaza prin pregatirea unui scurt sumar al aspectelor fiscale identificate, insotit de un raport detaliat asupra riscurilor asociate, impreuna cu o cuantificare a acestora, in baza informatii existente.


Pentru persoanele fizice care detin portofolii de investitii complexe, cu un numar mare de entitati controlate sau detineri minoritare, gestionarea acestora poate deveni un exercitiu plin de provocari, tinand cont ca deciziile antreprenorilor pot avea impact financiar, social sau reputational. Dincolo de crearea si cresterea unei afaceri, importanta este si longetivitatea acesteia. Atunci cand gestionarea unei multitudini de companii dintr-un grup devine complicata, esentiala este pastrarea si organizarea portofoliului, astfel incat profiturile obtinute la nivelul grupului detinut de o persoana fizica sa fie maximizate si alocate spre zonele de interes ale investitorului, cu scopul acumularii, reinvestirii sau, uneori, chiar a dezinvestirii si re-orientarii catre alte zone de interes.

De multe ori deciziile investitionale sunt influentate de aspectele fiscale care pot mari sau diminua semnificativ randamantele anticipate. Ca atare, pentru a estima corect randamentele nete, intr-o economie globala dinamica, orice investitor ar trebui sa-si fundamenteze deciziile pornind de la o imagine clara a implicatiilor fiscale si financiare in tarile in care investeste. Expertii BG CONTA KRESTON va sunt alaturi pentru oricare din etapele unor decizii investitionale, asigurand premisele necesare astfel incat sa aveti confortul alegerilor facute.


Serviciile noastre sunt orientate catre:


Valorile noastre principale pe care ne bazam in serviciile oferite sunt:


Oferim solutii adaptate fiecarui client si nu unele standard si, pentru asta, investim timp in relatia cu clientii nostri. Inainte de orice recomandare, suntem interesati sa intelegem cat mai in detaliu circumstantele individuale si prioritatile clientilor nostri. Suntem o firma de consultanta independenta, fara conflicte de interese de audit sau juridice, ceea ce ne permite sa avem o abordare mai flexibila. In acelasi timp, apartenenta noastra la reteaua internationala de consultanta fiscala KRESTON ne permite sa oferim solutii integrate multi-jurisdictionale, acoperind alaturi de expertii fiscali internationali ai KRESTON orice aspectele internationale relevante in situatia specifica a fiecarui client.